Brev:
Daglige kampe med måltiderne
28. maj 2012
Alder:
13 mdr.
Daglige kampe med måltiderne
Hej Helen,
Vores datter på 13 måneder er svær at få til at spise. Der skal nærmest stå en ved siden af og aflede hende med "klovnenummer" hele tiden, så hun bare åbner munden fordi hun føler sig underholdt.
Det meste af det mad vi forsøger at give hende bliver smidt på gulvet eller spyttet ud eller helt afvist ved at hun drejer hovedet. Tit ender det med at vi giver hende mad stående og det er ikke holdbart.
Når hun har afvist det normale mad vi forsøger at lave ender det oftest med at vi giver hende færdiglavet grød som blandes med vand. Det burde hun vel snart være for stor til at spise, som vi har forstået det, skal hun stort set kunne spise det samme som os nu?
På det sidste har det været meget svært, men vi forsøger at få hende til at drikke meget vand da vi ikke kan tvinge mad i hende.
Hilsen